5 przekąsek dla zdrowych oczu

Wiele osób zapewne słyszało o tym że marchew jak i inne owoce i warzywa o pomarańczowym kolorze pomagają nam wspierać zdrowie naszych oczu, jest to zasługą beta-karotenu. Zawarte w nim związki wspomagają pracę i zdrowie naszych oczu.

Jednak nie tylko beta-karoten jest przydatny w dbaniu o nasz wzrok. Jest kilka innych pomocnych witamin, wprowadź je do swojej diety a Twoje oczy będą Tobie wdzięczne.

Rośliny zielone

Badania wykazały że zawarte w nich luteina i zeaksantyna pomaga chronić oczy przed zwyrodnieniami plamki żółtej jak i zaćmą. Najwięcej tych przeciwutleniaczy znajdziemy w następujących warzywach:

  • jarmuż
  • szpinak
  • sałata
  • brokuły
  • cukinia ze skórką
  • brukselka

i jajka

Żółtko jajka jest również źródłem źródłem luteiny i zeaksantyny.

Owoce cytrusowe i jagody

Owoce te pełne są witaminy C, co zmniejsza ryzyko zachorowania na zaćmę jak i zwyrodnienia plamki żółtej.

Migdały

To źródło witaminy E, która również pomaga w walce z degeneracją plamki żółtej. Wystarczy garść migdałów żeby dostarczyć do naszego organizmu połowę dziennego zapotrzebowania na tą witaminę.

Tłuste ryby

Kwas DHA jest jednym z ważniejszych budulców siatkówki oka, oprócz tego odpowiada on za inne ważne elementy naszego ciała. Znajdziemy go w takich rybach jak tuńczyk, łosoś, makrela czy pstrąg.

Comments

comments

Dodaj komentarz