Dieta jabłkowa, skuteczna dieta oczyszczająca i odchudzająca.

Dieta jabłkowa

Dieta jabłkowaJesień to okres obfitujący w smaczne, zdrowe, pełne witamin i błonnika jabłka. Zwłaszcza w tym okresie warto zastanowić się nad dodaniem ich do codziennej diety, by cieszyć się polepszeniem wyglądu i stanu zdrowia. Jabłka są cudownymi i często niedocenianymi owocami. Są niskokaloryczne i zawierają gamę witamin: A, B1, B2, B3 i PP, C, E oraz cenne pierwiastki takie jak: żelazo, wapń, krzem, a także niezbędny do prawidłowej pracy jelit – błonnik. Jest to owoc niezwykle zdrowy, zawiera duże ilości kwasów organicznych i pektyn, dzięki którym można nie tylko schudnąć, ale przede wszystkim oczyścić organizm z toksyn. Specjaliści do spraw żywienia zalecają aby każdego dnia spożywać dwa jabłka dziennie – dla zdrowia i urody.

dietsuroDieta jabłkowa ma dwie wersje. Możesz wybrać, czy wolisz przez 3 dni restrykcyjnie i w szybki sposób pozbyć się kilka kilogramów, czy zdecydować się na dodanie tych owoców do codziennych posiłków. Pierwszy wariant zakłada jedzenie tylko i wyłącznie jabłek, w każdej ilości przez okres trzech dni. Ważne jest, aby ilość zjedzonych jabłek w ciągu dnia nie przekraczała 2 kilogramów, ze względu na ich przeczyszczające działanie. Dietę możesz uzupełnić niesłodzonym sokiem z jabłek, wodą, herbatkami i naparami ziołowymi np. z mięty. Bardzo ważne jest, aby na kilka dni przed rozpoczęciem diety dobrze się do niej przygotować: wyeliminowywać wędliny, słodycze, alkohol, kawę, mocną herbatę, ograniczyć zużycie soli oraz stopniowo zmniejszać porcje posiłków. Po zakończeniu diety trzeba także powoli wracać do normalnego żywienia, aby uniknąć kłopotów z żołądkiem i efektu jojo.

Drugi wariant diety, polega na spożywaniu w ciągu dnia różnorodnych potraw z dodatkiem jabłek, które łącznie nie przekraczają 1000 kcal. Najlepiej jest łączyć je z ryżem, nabiałem, warzywami oraz pełnoziarnistym pieczywem. Ten rodzaj diety, nie powinien trwać dłużej niż 5-7 dni.

Dieta jabłkowa – wady i zalety

Zalety
Zaletami tej diety w obu wariantach jest oczyszczenie organizmu i pozbycie się ok 1, 5 -3 kg. Dieta jest bardzo prosta i jest bogatym źródłem witamin i minerałów, pektyn oraz błonnika. Dzięki niej poprawia się samopoczucie i zdrowie. Owoc ten jest nisko kaloryczny (zawiera tylko 50 kcal na 100 g) oraz szybko wywołuje uczucie sytości. Chroni organizm przed nowotworami, wzmacnia serce i układ immunologiczny.

Wady
Wadą niestety jest to, że każda mono-dieta jest niebezpieczna przy długotrwałym stosowaniu. Dlatego czas ogranicza się od 3 d 7 dni. Podczas diety restrykcyjnej mogą pojawić się bóle głowy, senność i zmęczenie. Są to normalne objawy, wskazujące na oczyszczanie się organizmu. Przy stosowaniu diety nie zaleca się podejmowania intensywnej aktywności fizycznej, ze względu na możliwość zasłabnięcia.

Zdecydowanie warto przemyśleć wplecenie jabłek do swojego codziennego żywienia, nawet jeśli nie oznacza to od razu zastosowanie diety.

Comments

comments

Dodaj komentarz