Szukając sposobów na własny biznes z pewnością słyszałeś o możliwościach, jakie daje współpraca franczyzowa (w zakresie różnych branż: odzieżowych, na przykład Elisabetta Franchi franczyza marki, gastronomicznych, na przykład McDonald’s, hotelarskich, turystycznych i tak dalej).
Wybór tej najlepszej franczyzy powinien zostać wykonany w oparciu o warunki i możliwości porównane w kilku ofertach. Warto pamiętać też o opłatach ukrytych (poza opłatą franczyzową, która albo uzależniona będzie od zysku, albo będzie stałą, określoną w umowie opłatą), które mogłyby negatywnie zaskoczyć.
Poza ofertą franczyzową, zbadać należy także właścicieli franczyzy oraz potencjalnych konkurentów. W zależności bowiem od lokalizacji, rynek może się różnić czyniąc biznes mniej lub bardziej efektywnym, dlatego należy przyjrzeć się wszystkim aspektom z wielką uwagą (również rocznym przychodów i zyskom obecnych właścicieli franczyzy).
Gdy już zostały zbadane wszystkie opcje franczyzowe i podjęta została decyzja na założenie biznesu we współpracy franczyzowej z daną marką, nadchodzi czas, aby stworzyć biznesplan. To niezwykle ważny dokument, gdyż jest to jeden z najbardziej kluczowych kroków podczas zakładania własnej działalności, niezależnie od jej charakteru czy branży. Warto więc poświęcić czas na stworzenie solidnego biznesplanu, który obejmie wszystkie niezbędne podstawy działalności.
W procesie tworzenia biznesplanu czasem można skorzystać z gotowców udostępnianych przez franczyzodawców. To również kolejny czynnik, który dobrze jest sprawdzić w ich ofercie, przed wyborem i podpisaniem umowy franczyzowej.
Po przygotowaniu biznesplanu, kolejnym, równie ważnym krokiem jest stworzenie podmiotu gospodarczego. Rodzaj tworzonej firmy może zależeć od franczyzodawcy, z którym współpracujesz. Niektóre mogą wymagać LLC lub korporacji. Czym się to różni? Otóż spółka LLC będzie chronić osobisty majątek przedsiębiorcy przed odpowiedzialnością, podczas gdy korporacja jest strukturą stricte podatkową.